Hamowanie silnikiem ze skrzynią DSG

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • aras0184
    Ambiente
    • 2007
    • 156

    Hamowanie silnikiem ze skrzynią DSG

    Masakra. :chacha2 :twisted:


    Skodićku
    Skoda Octavia TourSport 1.9 TDi 74 kW

    CBćku
    President Harry II ASC + Midland ML-145
  • hubik
    Drive
    S_OCP Member
    • 2006
    • 77

    #2
    Hamowanie silnikiem ze skrzynią DSG

    Witajcie.
    zastanawiam się jaką technikę jazdy przyjąć zakładając, że jestem w bardzo górzystym terenie. Samochodem z ręczną skrzynią biegów mogę wspomagać hamowanie redukując bieg i hamując silnikiem. Dzięki temu ryzyko spalenia hamulców jest minimalne.
    A jak to zrobić w przypadku jazdy z DSG? Przecież ona chyba wrzuci wyższy bieg podczas zjazdu, i i tak będę musiał hamować hamulcem? Czy może źle myślę?
    Podobnie czytałem o ręcznym przełączaniu biegów w tej skrzyni, że bardzo lubi sama zmieniać bieg nie koniecznie pasujący do sytuacji. Czyli funkcja tiptronic również nie pomoże w takim terenie, bo samochód nie będzie hamował silnikiem, tylko skrzynia wrzuci wyższy bieg.
    Jak to właściwie jest?

    P.S. jeździłem już wczoraj 1.9 DSG teścia.... nie mogę się doczekać na swoją 2.0.... odbiór na początku listopada.... :P
    DSG

    Komentarz

    • Maicroft
      Moderator
      S_OCP MemberModeratorr
      • 2004
      • 25757
      • Audi

      #3
      Generalnie nie panikowac, bo nie widze problemu. A druga sprawa mozna dzwignie przerzucic w prawo z pozycji D i samemu biegi redukowac. Recznie to ona bieg wrzuci wyzszy jak bedziesz probowal jej wmowic, aby jechala na 2 biegu przy 80km/h :szeroki_usmiech

      A hamulce sa na tyle mocne, ze do cywilnej jazdy nic im sie nie stanie. Chyba, ze kazda przejazdzka po gorach to OS, to i tak trzeba nauczyc sie korzystac z trybu sport albo manual :diabelski_usmiech
      Spritmonitor.de

      Komentarz

      • szkoda
        RS
        S_OCP Member
        • 2005
        • 22543

        #4
        DSG hamuje silnikiem w przeciwienstwie do automatow "klasycznych", z tym, ze rzeczywiscie, kiedy zjazd bedzie dostatecznie dlugi i stromy, tak zeby samochod sie odpowiednio rozpedzil, bedzie wrzucany kolejny, wyzszy bieg.

        jezeli juz naprawde potrzebujesz instrukcji, to w tych naszych "laboratoryjnych" ekstremalnych warunkach robilbym tak:
        zjazd bez gazu, auto powoli sie rozpedza, wrzuca coraz to wyzsze biegi -> stwierdzasz, ze chcesz zwolnic -> hamujesz, nastepuje redukcja do "dwojki" -> puszczasz hamulec i znowu, rozpedzanie, coraz wyzsze biegi itd.

        zeby uzyskac zdecydowanie dluzsze hamowanie silnikiem, mozna przelaczyc skrzynie na tryb "S", albo uzywac manualnej zmiany (w trybie manualnym tez w koncu skrzynia przejdzie na wyzsze przelozenie).

        to wrzucanie coraz wyzszych biegow nie polega na tym, ze z "dwojki" przechodzisz na "szostke" - podczas zjazdu, przelozenia sa zmieniane po kolei i na kazdym biegu skrzynia hamuje silnikiem do pewnego momentu.

        zaznaczam, ze jest to dyskusja typowo teoretyczno-akademicka, akurat przed chwila zakonczylem urlop w gorach, gdzie bardzo duzo sobie po nich pojezdzilem i nie spotkalem ani jednego takiego przypadku, w ktorym muailbym sie zastanawiac, co mam zrobic, jaki bieg zalaczyc itp.
        podstawowa zasada to nie przeszkadzac skrzyni i darowac sobie manualne manipulacje
        saport techniczny baj DGW
        była BKD+DSG '05 120kkm
        była BXE '08 190kkm
        no i nie ma :-)

        Komentarz

        • hubik
          Drive
          S_OCP Member
          • 2006
          • 77

          #5
          Dzięki za info. Napisałem o tym nie w sensie teoretycznym - ostatnio zdarza mi się zrobić wypad w Bieszczady, na południową stronę Soliny oraz dalej, i jadąc tam moją byłą Hondą naprawdę chwilami myślałem, że gdyby nie redukcje nawet na jedynkę, to dawno spaliłbym hamulce. Jazda była średnio szybka, ale miałem na drodze całą masę stromych zjazdów zakończonych ostrymi zakrętami... Ale jak widzę z DSG powinno być przyjemnie
          Zauważyłem też ciekawą rzecz, że jak się stoi z nogą na hamulcu, to DSG nie "ciągnie" do przodu jak typowy automat, tylko chyba wrzuca na luz, a bieg zapodaje dopiero na moment po puszczeniu hamulca. Fajna sprawa w korkach.
          DSG

          Komentarz

          • Spider
            Drive
            • 2005
            • 95

            #6
            Jeździłem w tym roku po włoskich Dolomitach, robiłem sporo zjazdów o kilkukilometrowej długości i nachyleniu do 15%, wszystkie zjazdy na ręcznym przełączaniu biegów, prawie nie używałem hamulca. Sprawdza się bez zarzutu, nie widzę powodu do obaw.
            Faktem jest, że tam był zakręt na zakręcie, jak była prosta i się rozpędziłem powiedzmy do 80 km/h to przed zakrętem hamulec, redukcja przy 60 km/h do dwójki i dalej hamuje jak złoto silnikiem. Trochę tylko silnik wyje, ale za to hamulce się nie gotują.
            Za to przy jeździe pod górę automat sprawdza się idealnie, wszytkie redukcje biegów robi bardzo sensownie.
            Jeździłem mocno obciążonym samochodem, 4 osoby i pełen bagażnik.
            Spider
            ---------------
            Octavia II Elegance, 1.9 TDI (BKC) DSG + ESP + Xenon, Czerń Magiczna, chip tuning 140hp/300nm

            Komentarz

            • hubik
              Drive
              S_OCP Member
              • 2006
              • 77

              #7
              Super, dzięki za info. Bałem się, że trochę mniej kontroli nad autem mogę mieć z DSG w takiej sytuacji, ale rozwialiście moje wątpliwości.
              DSG

              Komentarz

              • Spider
                Drive
                • 2005
                • 95

                #8
                Momentami jest nawet więcej kontroli, jeden ekstremalnie stromy i ostry zakręt brałem na 1 biegu, w normalnej skrzyni raczej byś tego nie zrobił...
                Oczywiście, jeśli będzie tak stromo że Ci się samochód rozpędzi i obroty wzrosną do około 4500 to zmieni automatycznie bieg na wyższy, tak już ma.
                Będzie Ci się super jeździło, zakochasz się w tej skrzyni.
                Spider
                ---------------
                Octavia II Elegance, 1.9 TDI (BKC) DSG + ESP + Xenon, Czerń Magiczna, chip tuning 140hp/300nm

                Komentarz

                • hubik
                  Drive
                  S_OCP Member
                  • 2006
                  • 77

                  #9
                  Zamieszczone przez Spider
                  Będzie Ci się super jeździło, zakochasz się w tej skrzyni.
                  Domyślam się Ale już po prostu nie mogę wytrzymać... jeszcze 2-3 tygodnie do odbioru :P :P
                  DSG

                  Komentarz

                  • Spider
                    Drive
                    • 2005
                    • 95

                    #10
                    Pamiętam jak ja czekałem, to trwało wieki...
                    Gratuluję wyboru samochodu, mi na ten silnik zabrakło, ale nie narzekam, esp i xenon to też świetny wybór, jedno i drugie mi osobiście bardzo ułatwia życie, każdy samochód powinien to miec w standardzie.
                    Spider
                    ---------------
                    Octavia II Elegance, 1.9 TDI (BKC) DSG + ESP + Xenon, Czerń Magiczna, chip tuning 140hp/300nm

                    Komentarz

                    • jlupino
                      Rider
                      S_OCP Member
                      • 2006
                      • 362

                      #11
                      Zamieszczone przez hubik
                      Zauważyłem też ciekawą rzecz, że jak się stoi z nogą na hamulcu, to DSG nie "ciągnie" do przodu jak typowy automat, tylko chyba wrzuca na luz, a bieg zapodaje dopiero na moment po puszczeniu hamulca. Fajna sprawa w korkach.
                      Czyli i tak na skrzyzowaniu trzeba trzymac noge na hamulcu i tak
                      Nie rozumie,co to niby zmienia,jak chwile po puszczeniu hamulca samochod i tak sie toczy.Gdzie tu jest ta fajna sprawa?
                      Jaro

                      Komentarz

                      • szkoda
                        RS
                        S_OCP Member
                        • 2005
                        • 22543

                        #12
                        Zamieszczone przez jlupino
                        Nie rozumie,co to niby zmienia,jak chwile po puszczeniu hamulca samochod i tak sie toczy.Gdzie tu jest ta fajna sprawa?
                        :lol:
                        ale co ma niby zmieniac :?: fajne jest wlasnie to ze sie toczy... :roll:
                        saport techniczny baj DGW
                        była BKD+DSG '05 120kkm
                        była BXE '08 190kkm
                        no i nie ma :-)

                        Komentarz

                        • Maicroft
                          Moderator
                          S_OCP MemberModeratorr
                          • 2004
                          • 25757
                          • Audi

                          #13
                          jlupino, Nie kapuje, o czym Ty czlowieku piszesz. A Ty jak stajesz to co puszczasz hamulec?? No chyba jednak nie. Trzymasz wrzucony bieg i sprzeglo, a w DSG tym sprzeglem wlasnie jest hamulec. A jak ktos nie chce trzymac to wrzuca na N lub P i po sprawie.

                          Potem Ty meczysz sie ze sprzeglem zeby np nie zdusic, albo wkurzasz sie podjezdzajac po 2m w korku, a w DSG puszczasz samochod, on sobie sam podjedzie wolnym tempem, a potem znow nacisniesz hamulec, ot cala filozofia
                          Spritmonitor.de

                          Komentarz

                          • mariobros
                            Rider
                            S_OCP Member
                            • 2005
                            • 551

                            #14
                            Zazdroszczę szczerze automatu Ja już sobie powiedziałem, że następne auto jakiekolwiek by nie było będzie na pewno z automatem. Podjeżdżanie w korkach po 1m lub 2m i tak kilkadziesiąt razy potrafi zabić nawet najsilniejszą miłość do manuala...
                            Skoda Octavia Kombi II 2005r. 1.9TDI 77kW Elegance czerń magiczna - sprzedana...
                            Renault Scenic III 1.4TCe 2010 - jest...

                            Komentarz

                            • jlupino
                              Rider
                              S_OCP Member
                              • 2006
                              • 362

                              #15
                              Panowie.Hubik napisał,ze niby fajna sprawa z DSG,bo na skrzyzowaniu nie ciagnie.Ja akurat mam automata i wiadomo,ze hamulec sie trzyma.W DSG tez trzeba trzymac i w tym momencie nie widze akurat zadnej roznicy(bez wzgledu na to czy wysprzegla czy tez nie).Oczywiscie sama jazda z DSG to juz jest inna sprawa.
                              No chyba ze sie nie znam to mnie poprawcie.
                              Jaro

                              Komentarz

                              • hubik
                                Drive
                                S_OCP Member
                                • 2006
                                • 77

                                #16
                                Już wyjaśniam o co mi chodziło.
                                Obecnie jeżdzę bardzo starym automatem, wczesniej miałem okazje również pojeździć, ale nie najnowszymi. I w nich było tak, że musiałem dość mocno trzymać nogę na hamulcu, bo wystarczyło lekkie popuszczenie i już samochód ruszał do przodu. Parę razy noga mi się lekko ześliznęła i w korku niewiele brakowało, a wjechałbym w kogoś. No i trochę mnie męczyło to trzymanie hamulca dość mocno, a na N akurat nie chciało mi się wrzucać.
                                W DSG oczywiście (pewnie jak i w nowszych automatach innych marek) hamulec trzymasz leciutko, nie ma potrzeby wciskania nie wiadomo jak. No i nawet jak na sekundę go odpuścisz, samochód nie ciągnie od razu do przodu. Tak jak by sprzęgło odpuszczało z minimalnym opoźnieniem. Stojąc w korku takie rozwiązanie jest jak dla mnie bardzo wygodne
                                Oczywiście rzadko miałem okazje jeździć nowocześniejszymi automatami, więc nie mam specjalnie porównania, i jeśli tak jest w każdym nowszym to super.
                                DSG

                                Komentarz

                                • jlupino
                                  Rider
                                  S_OCP Member
                                  • 2006
                                  • 362

                                  #17
                                  No i wszystko jasne.Dzieki hubik.
                                  Jaro

                                  Komentarz

                                  Pracuję...